Przejdź do treści

Odstąpienie od Umowy sprzedaży

  1. Klient, będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta, który zawarł Umowę sprzedaży, ma prawo odstąpić od niej w ciągu 14 dni od momentu objęcia towaru w posiadanie przez Konsumenta, Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta lub osobę trzecią wskazaną przez nich, z wyłączeniem przewoźnika.
  2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży, Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta musi złożyć Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie to może być przesłane pisemnie na adres Sprzedawcy: Lubliniecka 47A, 46-380, Dobrodzień lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Sprzedawcy: kontakt@liquidmaster.pl. W celu zachowania terminu odstąpienia, oświadczenie powinno zostać wysłane przed upływem 14 dni od objęcia towaru w posiadanie.
  3. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, Umowa ta uważana jest za nieważną.
  4. Jeśli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zanim Sprzedawca zaakceptował jego ofertę, oferta staje się niewiążąca.
  5. Sprzedawca zobowiązany jest do zwrotu wszystkich dokonanych przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta płatności, włączając w to koszty dostawy towaru do Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu. Sprzedawca może jednak wstrzymać się ze zwrotem płatności do momentu otrzymania z powrotem towaru lub dostarczenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta dowodu odesłania towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  6. Jeśli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wybierze sposób dostawy towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu dodatkowych kosztów poniesionych przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta.
  7. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ma obowiązek zwrócić towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od Umowy sprzedaży. Zachowanie tego terminu wymaga odesłania towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.
  8. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
  9. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się z żadnymi kosztami.
  10. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta w odniesieniu do umów, w których towar dostarczany jest w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
  11. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Klientowi będącemu Konsumentem w odniesieniu do umowy, w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.