Produkt uważa się za zgodny z umową, jeżeli posiada w szczególności następujące cechy: a) Opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a także w przypadku produktów z elementami cyfrowymi – kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji. b) Odpowiedniość do określonego celu, o którym Klient lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Klienta poinformowali Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy, a który Sprzedawca zaakceptował.
Ponadto, aby produkt uważany był za zgodny z umową, musi spełniać następujące warunki: a) Być odpowiedni do celów, do których zazwyczaj wykorzystuje się produkty tego rodzaju, uwzględniając obowiązujące przepisy prawne, normy techniczne lub dobre praktyki. b) Posiadać odpowiednią ilość i cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a także w przypadku produktów z elementami cyfrowymi – funkcjonalność i kompatybilność, typowe dla produktów tego rodzaju, których Klient lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Klienta może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter produktu oraz publiczne oświadczenia Sprzedawcy, jego poprzedników prawnych lub osób działających w ich imieniu, zwłaszcza w reklamie lub na etykietach, chyba że Sprzedawca wykaże, że: a. Nie był świadomy takiego publicznego oświadczenia i rozsądnie nie mógł o nim wiedzieć. b. Przed zawarciem umowy publiczne oświadczenie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakiej zostało pierwotnie złożone, lub w sposób porównywalny. c. Publiczne oświadczenie nie miało wpływu na decyzję Klienta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Klienta o zawarciu umowy. c) Być dostarczany wraz z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Klient lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Klienta może rozsądnie oczekiwać. d) Być tej samej jakości co próbka lub wzór dostarczony przez Sprzedawcę Klientowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Klienta przed zawarciem umowy oraz odpowiadać opisowi takiej próbki lub wzoru. e) Być dostarczany wraz z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Klient lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Klienta może rozsądnie oczekiwać. f) Być zgodnym z wersją próbną lub zapowiedzią dostarczoną Klientowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Klienta przez Sprzedawcę przed zawarciem umowy.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niezgodność produktu z umową w zakresie określonym w §9 ust. 2, jeżeli Klient lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Klienta, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha produktu odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w §9 ust. 2, oraz wyraźnie i oddzielnie zaakceptował brak tej konkretnej cechy produktu.
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za niezgodność produktu z umową wynikającą z niewłaściwego montażu produktu, jeżeli: a) Montaż został przeprowadzony przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność. b) Niewłaściwy montaż przeprowadzony przez Klienta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Klienta wynikał z błędów w instrukcjach dostarczonych przez Przedsiębiorcę lub osobę trzecią.
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za niezgodność produktu z umową, która istnieje w chwili dostarczenia produktu i ujawnia się w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności produktu, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Przyjmuje się, że niezgodność produktu z umową, która ujawniła się przed upływem dwóch lat od daty dostarczenia produktu, już istniała w chwili dostarczenia, chyba że zostanie udowodnione inaczej lub taka domniemanie jest niezgodne z charakterem produktu lub rodzajem niezgodności z umową.
Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia niezgodności produktu z umową, określonego w §9 ust. 5, jeżeli celowo ukrył tę niezgodność.
Jeżeli produkt jest niezgodny z umową, Klient lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Klienta może żądać jego naprawy lub wymiany.
Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Klient lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Klienta żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Klient lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Klienta żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie produktu do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia produktu do zgodności z umową.
Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie niezgodności produktu z umową, wartość produktu zgodnego z umową oraz nadmiernego niedogodności dla Klienta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Klienta wynikające z zmiany sposobu doprowadzenia produktu do zgodności z umową.
Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Klienta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Klienta o niezgodności produktu z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Klienta, uwzględniając specyfikę produktu oraz cel, w jakim Klient lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Klienta go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
Klient lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Klienta udostępnia Produkt Sprzedawcy podlegającemu naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera Produkt od Klienta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Klienta na swój koszt.
Jeżeli Produkt został zamontowany przed ujawnieniem się niezgodności produktu z umową, Sprzedawca demontuje Produkt oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymianie albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
Klient lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Klienta nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Produktu, który następnie został wymieniony.
Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Klient lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Klienta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy: a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z umową zgodnie z §9 ust. 8 powyżej. b) Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z umową zgodnie z §9 ust. 10 do §9 ust. 12 powyżej. c) Niezgodność Produktu z umową nadal występuje, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z umową. d) Niezgodność Produktu z umową jest na tyle istotna, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych od §9 ust. 7 do §9 ust. 12 powyżej. e) Z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że Sprzedawca nie doprowadzi Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Klienta.
Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację Klienta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
Sprzedawca zwraca Klientowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Klienta, kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Klienta o obniżeniu ceny.
Klient lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Klienta nie może odstąpić od umowy, jeżeli niezgodność Produktu z umową jest nieistotna. Przyjmuje się, że niezgodność Produktu z umową jest istotna.
Jeżeli niezgodność z umową dotyczy tylko niektórych Produktów dostarczonych na podstawie umowy, Klient lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Klienta może odstąpić od umowy tylko w odniesieniu do tych Produktów, a także innych Produktów nabytych przez Klienta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Klienta wraz z Produktami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Klient lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Klienta zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z umową.
W razie odstąpienia od umowy Klient lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Klienta niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Klientowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Klienta cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania.
Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Klienta, chyba że Klient lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Klienta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Sprzedawca nie korzysta z pozasądowego rozwiązywania sporów, o którym mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
W odniesieniu do Produktów z elementami cyfrowymi, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za niezgodność treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanej w sposób ciągły, która wystąpiła lub ujawniła się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane. Czas ten nie może być krótszy niż dwa lata od chwili dostarczenia Produktu z elementami cyfrowymi. Przyjmuje się, że niezgodność treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpiła w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawniła.
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za niezgodność Produktów z elementami cyfrowymi w zakresie uregulowanym w §9 ust. 2 lit. e, która wystąpiła w czasie określonym w tym przepisie.